3°C ابری
اوقات شرعی
  • شنبه،05 فروردین 1396
  • ورود
       
      • خط مشی و منشور اخلاقی شهرداری مشهد

        بسم الله الرحمن الرحیم 

        دبیر خانه تعالی سازمانی
        رسول اکرم (ص) :
        إنما بُعِثت لاتمم مکارم الاخلاق
        براستیکه من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شده ام.


        شهرداری مشهد مقدس به عنوان یک نهادشهری خدمت گذاردرمشهدالرضا،درراستای تعالی اخلاق سازمانی رعایت ارزشهای اخلاقی راهمواره سرلوحه تمامی اقدامات خوددانسته و درپیشگاه خداوند متعال و آحاد شهروندان و تمامی ذی نفعان خود ، پایبندی و اهتمام به ارزش های زیر را در تمام سطوح سازمانی ، تعهد می نماید.
        1 - ارایه خدمات سازمانی رابه تک تک ذی نفعان خود ، همراه با سرعت ، دقت ، نظم و انضباط کاری حداکثری ، باجدیت و پشتکار فراوان نوید می دهیم.
        2 - قانون را همواره مورد استناد خود قرارداده و ضمن حفظ شأنیت افراد به عنوان یک تکلیف شرعی و اخلاقی ، در برخورد قاطع با تخلف ازسوی هرفرد یاگروهی ، لحظه ای درنگ نخواهیم کرد.
        3 - بر پایه تعلیمات الهی ، تکریم ارباب رجوع را نه تنها لازم ، بلکه واجب برشمرده و احترام اصیل و رفتار متواضعانه و صبورانه باارباب رجوع را اساس خدمت گذاری وکرامت انسانی میدانیم.
        4 - منافع ملی ، شهری و سازمانی را همواره برمنافع شخصی مقدم و خود را امانت دار بیت المال دانسته و هرگونه استفاده شخصی ازآن را غیر شرعی و غیر اخلاقی می پنداریم و مسؤلیت هرگونه اقدام نادرست را در این زمینه می پذیریم.
        5 -  عدالت را محور تمامی مناسبات اداری خود قرارداده و براین مبنا، ارتباطاتمان را باتمامی ارباب رجوعان ، شهروندان و کارکنان خود تنظیم نموده و توزیع عادلانه امکانات شهری را اهتمام ویژه می ورزیم.
        6 - صداقت را به عنوان اصلی استثناء ناپذیر ، سرلوحه تمامی ارتباطات خود دانسته و ارایه خدمات صادقانه ، پاسخگویی شفاف و صریح به تمامی ذی نفعان سازمان را وظیفه خود می دانیم .
        7 - اعتماد آفرینی در شهرداری و جامعه را به عنوان مهمترین عنصر سرمایه اجتماعی ، مسؤلیت خویش پنداشته و شفاف سازی فرایندهای سازمانی ، بهبود مستمر سلامت اداری ، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مستمر ، صحیح و دقیق اقدامات خویش را به آحاد جامعه ، تکلیف اخلاقی خویش می دانیم .
        8 - بهبود مستمر خدمات به لحاظ کمی و کیفی را وظیفه ی حرفه ای و اخلاقی پنداشته و ارتقاء دانش سازمانی ، همراه باتحول گرایی و نوآوری را از مسیر تلفیق دانش و عمل ، مجدانه پیگیری می نماییم.
        9 - کارکنان سازمان را به عنوان ریشه های درخت تناور خدمت رسانی دانسته و توانمند سازی مداوم ایشان و ایجاد شرایط مناسب جهت تأمین و ارتقاء موقعیت شغلی و علمی آنها را تعهد خود می دانیم .
        10 - وفاداری و پایبندی به تعهدات در قبال شهروندان ،کارکنان و سایر ذی نفعان خویش را تضمین نموده و  در این راستا هرگونه انتقاد و پیشنهادی را به عنوان هدیه آنان ، درکمال گشاده رویی پذیرا هستیم .
        11 - رضایت مندی کارکنان را پیش زمینه ی اساسی ارایه خدمات مطلوب و رضایت مندی ذی نفعان شهرداری دانسته و ایجاد فضای اداری مناسب ، آراسته ، پاکیزه و ایمن برای کارکنان را وظیفه ی اخلاقی خویش می دانیم .
        12 - محیط زیست مناسب را امانت و نعمت جانشین ناپذیر الهی دانسته و بهبود آن رادر تمامی نقاط شهر جهت فراهم اوردن محیط شهری سالم و پاک ، وظیفه خویش می پنداریم.


        شهرداری مشهد

        تعداد بازدید :196
        نام:
        پست الکترونیک:
        شرح نظر: